حکومت فعلی افغانستان، حکومت همه‌شمول و متشکل از همه اقوام است

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان، گفت: حکومت فعلی افغانستان، حکومت همه‌شمول و متشکل از همه اقوام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان امروز چهارشنبه‌ ۲۸ سنبله، در خبرنامه‌ی از دیدار ملا خیرالله خیرخواه سرپرست این وزارت با افغان‌های مقیم روسیه در سفارت افغانستان خبر داد.

ملا خیرالله خیرخواه‌ گفت: افغانستان بعد از پنج دهه جنگ دارای یک نظام مرکزی مقتدر است، زمینه برای اتحاد، ثبات، امنیت و برادری فراهم شده‌است و افغانستان خانه مشترک و هویت همه افغان‌ها است.

روابط فعلی روسیه و افغانستان را قناعت بخش عنوان کرد و خواستار روابط قوی دوستانه با کشورهای همسایه شد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان داشت: امارت اسلامی افغانستان در سه سال گذشته در بخش‌های مختلف، چون؛ مبارزه با مواد مخدر و فساد اداری دست‌آوردهای زیادی داشته است.

ملا خیرالله خیرخواه سفارت افغانستان در مسکو را خانه افغان‌های مقیم آن کشور و کارمندان سفارت را خادمان مردم عنوان کرد و به اتحاد و برادری تأکید نمود بیان داشت: ما به رشد و تقویت فرهنگ ملی متعهد هستیم و همچنان در بارهٔ ثبات کدری در ادارات نیز صحبت کرد و از کادر‌های که سرمایه ملی کشورند، خواست که جهت خدمت به کشور برگردند.

این مقام دولت سرپرست حکومت فعلی را یک حکومت همه‌شمول عنوان نمود که از همه اقوام تشکیل شده و عاری از تعصبات قومی و زبانی است. شماری از فرهنگیان به نمایندگی افغان‌های مقیم کشور روسیه نظریات و پیشنهادات خود را در رشد و توسعه فرهنگ اصیل افغانی شریک کردند و خواستار ایجاد یک مرکز فرهنگی در روسیه شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .